Her kan du lese om hvordan ansettelsesprosessen ser ut for å bli konsulent hos Almia. Har du flere spørsmål? Ikke nøl med ta kontakt med oss for å få mer informasjon.
Begynn med å sende inn en interessemelding til en hos oss i Almia eller direkte her på hjemmesiden. Dette gjør du her.
Når du har sendt inn din interessemelding, kommer vi til å kontakte deg for et personlig intervju, enten per telefon eller ved et personlig møte. Vi kommer blant annet til å snakke om dine tidligere erfaringer, hvilke ønsker du har for profesjon, geografisk område, arbeidsomfang og når det eventuelt skulle passe for deg å begynne på et oppdrag.
Neste steg, dersom du går videre i prosessen, er at vi kommer til å innhente minst to referanser samt foreta diverse kvalitetskontroller.
Når vi har funnet et passende oppdrag og du er blitt godkjent av vår oppdragsgiver, setter vi opp en ansettelsesavtale. Den kommer vi i størst mulig grad til å skreddersy individuelt til deg i henhold til de ønskene du har oppgitt under våre samtaler som er i tråd med de policyer og vilkår som gjelder for alle som er ansatt i Almia.
Matching
Når alle referanser er gransket og godkjent, sørger vi for å finne et oppdrag som passer for deg ut fra din kompetanseprofil og de ønskene du har oppgitt. Her presenterer vi deg også for våre oppdragsgivere.
Rett før du skal begynne på ditt nye oppdrag, får du en startpakke fra oss som blant annet inneholder den informasjon og det mest nødvendige verktøyet du trenger for at du skal føle deg trygg som ansatt i Almia.
Støtte underveis
Hos Almia har du alltid en personlig kontakt i form av din nærmeste konsulentsjef som kan hjelpe deg med diverse spørsmål eller tanker som dukker opp. Din konsulentsjef er tilgjengelig for deg alle dager i uken per sms eller telefon.
En stund etter at du har påbegynt oppdraget ditt kommer vi til å kontakte deg for å foreta en oppfølging og evaluering av hvordan du opplever at din ansettelse har fungert så langt, og om det er noe spesielt du vil peke på som kan være verdt for oss å vite.